Plimbare de iarnă în Piatra Mare

În februarie am făcut o plimbare de sfârșit de săptămână în Piatra Mare, alături de Andrei Done și Andrei Nicoară, sau, cu alte cuvinte, o primă activitate Wild Fun din acest an.

Munții Piatra Mare reprezintă o destinație grozavă pentru drumeții de iarnă în apropierea capitalei, atunci când văile Bucegilor sunt prea încărcate de zăpadă sau crestele Baiului nu prezintă interes. Situat într-o poziție centrală în arcul carpatic, platoul Pietrei Mari oferă, în zilele senine, priveliști de neuitat spre munții din jur, fie că vorbim de îndepărtata Nemiră sau de crestele albe ale Făgărașilor.

Am urcat din Predeal pe Valea Timișului Sec (marcaj Punct Albastru), un traseu pe care nu mai fusesem și care, de altfel, este foarte frumos și sălbatic. Pădurile prin care am trecut erau pline de urme de animale, de la vulpi și iepuri și până la copitate mari. Am văzut chiar și o ciocănitoare-cu-trei-degete, despre care Andrei spune că e destul de rar întâlnită. A fost un moment de mare bucurie pentru noi!

Ajunsi în zona înaltă a Pietrei Mari, în coada platoului, am găsit o herghelie de cai lăsați să ierneze la stâna care, de la an la an, e tot mai dărăpămată. Caii erau foarte frumoși, cu bărbi mari și copite puternice. Am montat cortul într-o mică dolină plină de zăpadă și am alergat după fotografii la apus, în ciuda frigului care se înăsprise odată ce discul soarelui a coborât sub orizont. Am petrecut seara cu glume și povești și am depănat amintiri din plimbări trecute. A fost o seară frumoasă între prieteni vechi.

Răsăritul a fost, pentru mine, cireașa de pe tort. Abruptul estic al Bucegilor a îmbrăcat arama dimineții și mi-a lăsat în minte o imagine pe care cu greu o voi uita. Ba, am și văzut câteva urme înghețate de râs, într-un loc care, cu toată sălbăticia și turiștii puțini de peste iarnă, nu e unul în care să te aștepți că poți vedea urmele frumoasei feline.

După atâtea frumuseți, am coborât pe drumul cel mai simplu spre tren, pe Familiar până la Dâmbul Morii. A fost un sfârșit bun de plimbare în care am văzut o altă față a unui munte cunoscut, alături de prieteni vechi. A fost genul de plimbare care ne place atât de mult: în grup restrâns și prin locuri puțin umblate. Cam asta ne dorim cu noul nostru proiect – Wild Fun – să aducem natura în viețile oamenilor, într-un mod care nu o deranjează și rămâne în amintire pentru totdeauna.

Nu uitați de colecția de aventuri, pe care vă invit să o răsfoiți.